Tuesday, May 02, 2006



Fills



Aquests són els dos meus nanos. Encantandors, intel·ligents, destres, simpàtics, ocurrents i únics. No se m'assemblen gaire en l'aspecte la qual cosa és una sort per ells i per mi mateix. Això de la semblança, pels qui ja puguin estar pensant malament, no té res a veure amb la genètica. Creure que els fills han d'assemblar-se als pares és del tot irracional, és una afirmació que es dóna com a certa i que ara i aquí em proposo desmentir. Els fills acaben assemblant-se als pares per un efecte pur i dur de localització. Posem un exemple. Són iguals les unes a les altres les sardines d'una llauna? En principi no, per regla natural, i a menys que es tracti de sardines clòniques, totes les sardines són diferents. El fet és, però, que dins la llauna acaben agafant totes un mateix aspecte, constrenyides com estan en un espai antinatural. És el que els passa a les botifarres quan s'envasen al buit, que queden planes. És que ho són de planes les botifarres? No, però ho semblen a causa del polietilè que les envolta. Els fills els passa una cosa semblant. COnstrenyits dintre la rigidesa de la llar, els fils acaben assemblant-se als seus progenitors. Sabem que l'educació és una mena de repressió, i la repressió causa en els fills la mateixa impressió que a una sardina la llauna.
Per això puc proclamar ara i aquí que els meus fills no se m'asemblen, i no se m'assemblen perquè els he educat en llibertat, és més, perquè he fet el possible per no educar-los, perquè he passat d'ells. Per això no se m'assemblen i n'estic ben orgullós d'afirmar-ho.

2 Comments:

At 3:28 PM, Blogger Montse said...

Després de fer-me un tip de riure (un riure nerviós per adonar-me del grau de raó que tens) llegint aquest post, et demano permís per afegir-te a la llista de la dreta dels meus bloggers recomanats. Compto amb la teva aprovació? (hi ha qui no vol ser famós i és ben respectable i per altra banda prefereixo comptar amb la teva aprovació perquè si no és així encara em tocaria pagar drets d'autor i no!)

 
At 10:02 AM, Blogger Vicky said...

I de cop i volta, buscant quelcom d'estrany que parlés d'adjectius per a la meva classe de català, m'he trobat amb el teu blog i amb aquest post desprès...
Sóc mestra, i actualment estic sumergida dins un "cuchitril antipedagògic" on alguns intenten educar sardines dins de llaunes. Altres ho intentem fer en llibertat.
Com l'arare_, jo també et demanaré la teva aprovació per afegir-te a la llista, tant sols per donar una mica de prespectiva, de llibertat a l'educació. Com un camp de gespa verda que va creixent al mig del no-res.

 

Post a Comment

<< Home